10/9 Utställning SPHK Simmatorp

Jag tror fortfarande att jag svävar lite på moln efter helgen! Otroliga utställningsresultat på båda mina killar plus trevligt sällskap hela helgen. Kan det bli så mycket bättre?!

Fredagen hände det inte så mycket, dagen gick mest åt att köra bil. Sen blev det mat och tidigt i säng.

Lördagen var det så dags för utställning. Jag hade skojat innan vi åkte och sagt att tänk va kul det skulle vara om båda mina killar blev bir, man kan ju alltid drömma iallafall. Nu blev det nästan så!

Först ut var Picasso i valpklass 4-6 månader. Fyra av brorsorna ställdes mot varandra. Picasso, DaVinci, Douglas och Nimbus. Och Picasso vann klassen till min stora glädje! :D Så blev det ganska snart dags för Picasso in och tävla i bir och bim valp. Där ställdes han mot en tik från 6-9 månader som var mycket större en honom, han såg ut som en riktig liten fjärt. Men han vann även där!

Så snabbt byta hund och in med Arrac. Och Arrac var hur duktig som helst i ringen! I vanliga fall så kan han vara lite seg när vi springer och vill gärna springa bakom mig, men inte i lördags. Han var riktigt på i steget och jag fick springa på riktigt med honom. Både Arrac och den andra hanen i bruksklass fick excellent och det var då dags att tävla i konkurrensen, och domaren hade riktigt svårt att bestämma sig. Domaren tyckte att båda hade ett riktigt bra steg, men att den andra hanen var något vassare i steget. Men efter mycket velande så vann Arrac tillslut klassen med ck tack vare att han har ett sånt vackert huvud!

Så var det dags för bästa hane, tre hanar med ck. Arrac, en juniorhane och den andra brukshanen. Vi fick springa ett varv bara tror jag och så flyttade hon fram mig och Arrac längst fram och så blev resultatet, Arrac blev bästa hane med CERT och blev därmed Svensk Utställningschampion! :D

Så dags för bir och bim, där Arrac förlorade mot tiken. (som jag för övrigt hade visat fram i tikklassen) Men vad gör det?! Jag kunde inte inte vara nöjdare!
Sen blev det till att snabbt åka in till Skara och som lovat köpa skumpa inför kvällen eftersom att Arrac hade blivit champion! Sen tillbaka till utställningen och in i bisringen med Picasso. Där han blev trea av tre, men med lovord från domaren. Bara att han måste resa öronen ordentligt innan han kan vinna allt.. När hon skulle placera honom så bara log hon och sa "Han är bara för söt"! :)

Picassos kritik - 4,5 månaders hane, maskulint huvud. Mörka mandelformade ögon. Välplacerade öron som ännu är något lösa. Utmärkt hals och resning. Mycket bra rygg, länd & kors. Välansatt svans. Utmärkta vinklar. Rör sig med ett vägvinnande steg. Mycket trevligt temprament. Välvisad. Lovande valp. Bästa valp!
HP - Valpklass 1 - BIR valp - BIS 3 valp
Domare - Annika Uppström

Arracs kritik - Maskulin 2,5 årig hane, vackert välskuret huvud. Mörka mandelformade ögon. Utmärkta öron. Utmärkt hals, rygg, kors & svans. Utmärkta vinklar runt om. Utmärkta ben & tassar. Rör sig effektivt & vägvinnande. Visas i något för högt hull. Välvisad. Mycket trevligt temprament. Championat!
Excellent - CK - CERT - BIM
Domare - Annika Uppström
Ny Svensk utställningschampion!

På kvällen så blev det så till att fira skumpa och massa hundsnack. På söndagen kollade vi på vagnrace innan det var dags att åka hemåt igen. Tack alla för en underbar helg och såklart ett extra stort tack för alla gratulationer!
Bilder kommer..

Kommentarer
Postat av: Jess

Hörde av din mamma hur bra det gått. GRATTIS! Fotot i headern är så fint!!

2011-09-16 @ 08:01:18
URL: http://retrolyckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0