1-2/10 Samojedträff Dala-Floda

I helgen åkte jag, Sofia & Stefan med alla hundar upp till Dala-Floda på samojedträff. Det blev en toppenhelg med trevligt sällskap och roliga aktiviteter!
På lördagen var det klövjetur som gällde. Totalt ca 1 mil gick vi. Med ett stopp uppe vid några fäbodar. En otroligt vacker plats där vi grillade lite och pratade innan det var dags att börja vandra hemåt igen. Valparna sprang lösa i täten hela tiden och hade hur roligt som helst! Sprang i lerpölar och var riktigt vackra när vi kom tillbaka..

I söndags var det olika aktiviteter som gällde. Lydnad, agility & spår stod på schemat. Picasso fick vila i stort sätt hela dagen och jag körde med Arrac istället. Arrac skötte sig med bravur! Insktruktören på lydnaden tyckte att jag skulle ta upp lydnaden igen med Arrac, just för att han var så duktig. Och efter i helgen så känner även jag att det kanske är dags. Vi har trotts allt inte kört någon lydnad på nästan 1 år nu, och ändå så kommer han ihåg allt vi kört tidigare. Det är min kille det! Plus att han har fått en nytändning och tycker att det är mycket roligare nu är för ett år sedan. :)
Bilder kommer..

Kommentarer
Postat av: Emmy

Låter riktigt härigt! Roligt att Arrac har intresserat sig för lydning igen!



GOD JUL!!!

2011-12-24 @ 21:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0