27/11 Utställning Enköping

Gun följde med som sällskap till Enköpings ridhus och det blev en mycket lyckad dag! 

Picassos kritik - Maskulin hane på 7 månader. Tilltalande proportioner i nos och skalle. Korrekt bet. Vackra mörka ögon. Tilltallande halslängd och längd i siluett. Bra bröstkorg i längd och djup för åldern. Bra vinklar fram och bak. Bra pälskvalitet. Rör sig sunt. Välvisad.
BIR domare - Anne-Cathryne Almstedt
BIS domare - Anne-Cathryne Almstedt, Sickan Beckman och Gea Elvingson
HP - BIR valp - BIS 3 valp



Jag och Picasso. Bild lånad från grkuppland.blogg.se

Arracs kritik - Maskulint hanhundshuvud. bra proportioner i helhet. Korrekt bett. Något ljusa ögon. Välplacerade öron. Tilltalande proportioner i längd. Bra bröstkorg i djup och längd. Rör sig något trångt bak och bra fram. Vacker päls. Välvisad.
BIR domare - Anne-Cathryne Almstedt
BIS domare - Anne-Cathryne Almstedt, Sickan Beckman och Gea Elvingson
HP - BIR - BIG 1 - BIS R


Jag och Arrac. Bild lånad från grkuppland.blogg.se

Domarna älskade båda hundarna, vilket såklart alltid är lika kul! Domaren såg direkt när jag kom in med Arrac efter Picasso att det var far och son. Så kul! Sedan hade hon berättat det för Sickan som såklart kom fram till mig och tyckte det var SÅ ROLIGT. Jag vet ju sedan tidigare att hon älskar Arrac, och tydligen så gillade hon även Picasso! :)

Hon ville inte ens se Arrac röra sig i ringen. Hon sa bara "Jag vet redan vad han går för" och suckade. Haha! När vi sedan hade blivit placerade kom hon fram igen och sa "du vet att du inte bara kan komma såhär med honom hela tiden". Jag får ju skämmas när jag plockar fram er varje gång. Det är så roligt när man har hittat en domare som älskar ens hund så mycket! Hon kommer fortfarande ihåg oss trots att det var över ett år sedan vi ställde för henne sist. Första domaren frågade även om jag hade ställt Arrac mycket. Ja, fick hon som svar och hon sa då att det syntes. Dessa saker värmer i hjärtat!

Tusen tack för sällskapet Gun!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0