Januari - Mars 2011

Var länge sen bloggen uppdaterades nu igen, men här kommer en sammanfattning om vad som har hänt de senaste månaderna. :)
-
Det har varit dragträning och plugg som tagit upp den mesta av tiden dessa månader och det har varit riktigt roligt. Jag har läst två kurser, Hund - avel, utfodring och hälsa och Djur medverkan i vård och socialt arbete och det är riktigt intressant att fördjupa sig lite i allt som har med hund att göra. :) Kursen hund - avel, utfodring och hälsa slutade för någon vecka sen, vilket såklart är lite tråkigt, men det innebär ju också att jag kan lägga ner all pluggtid på den andra kursen istället.
-
Januari
Under hela vinter har vi ca en gång i veckan åkte vi ut till Eva och dragtränat med henne och Gun plus alla hundar såklart!! Arrac har gått med Tanya och Terri och det har gått hur bra som helst!! Och så blev det såklart en hel del träning hemma på sjön. :) Jag köpte en nordisk släde till mig och Arrac så att jag vågde mig ut i lite mer kuperad terräng utan att behöva vara rädd för att ramla stup i kvarten.. Så i slutet av Januari var det dags för min och Arracs första dragtävling i Hamra, och det gick väl sådär. Arrac var hur duktig som helst! Men så är det ju också så att jag som förare ska hänga med på skidor bakom hunden, och det är där det brister för oss. Men vi kämpade på och kom tillslut i mål och jag måste säga att jag är nöjd trots allt. Stort tack såklart till Gun och Anna som lät mig och Arrac bo med dom!
-
Februari
Februari månad fortsatte med en hel del dragträning, med Furudal 8-17 februari som det stora målet. Mer om detta i ett separat inlägg. Jag kan dock avslöja att Arrac klarade dragprovet och behöver nu bara det sista certet efter två års ålder så blir han svensk utställningschampion!
-
Den 4 februari var det dags för Upplandsmästaren, där alla hundar som bor i Uppland och blivit BIR eller BIM på en officiell utställning under 2010 har chansen att tävla mot varandra. Vi kom dit, åt mat tillsammans med alla andra och sen var det dags för lottning. Man lottar två mot två och så ska man vinna sin matchning för att då flyttas upp ett steg i pyramiden tills det tillslut bara är en kvar som då blir Årets Upplandsmästare. Arracs första matchning gick mot en briard tik som är korad och utställningschampion. Och Arrac vann den duellen! :D Så efter mycket väntan var det dags för omgång två, där han ställdes mot förra årets upplandsmästare, en svart mellanpudel. Det hade hunnit bli ganska sent på kvällen och man märkte tyvärr att Arrac var mycket tröttare denna omgång. Han hade inte alls samma kraft i steget, och förlorade då tyvärr den duellen och var då utslagen..

Arrac parade även en tik i slutet på februari, en tik som jag gillar skarpt. Detta är en kombination som jag verkligen ser fram emot och det vet jag att det är många andra som gör också. ;) Valparna beräknas komma i slutet på april, och då kommer jag även lägga ut mer information om tiken. Nu håller vi tummarna för att det är valpar, kan dock avslöja att jag träffade tiken för någon dag sen och nog har hon börjat bli riktigt tjock. :)
Den 22 februari fyllde Arrac två år och det firades såklart med tårta och en present.
-
Här kommer några bilder från när jag och My var ute på sjön med hundarna. :)
Jag och Arrac hälsade på hos Sofia och Darlina och hade det riktigt trevligt!
Här Stora björn och lilla björn! :)
Mars
Mars månad bestod mest av plugg. Vi hann även med några dragträningar. Jag följde med på några inofficiella utställningar, men ställde inte Arrac då jag har bestämt att jag måste spara pengarna till alla officiella utställningarna jag vill åka på i år.
-
Jag och mamma var på föreläsning om Fysisk träning - så håller du din hund i trim. Egentligen inte så mycket som vi inte visste, men det var bra riktigt bra ändå. :)
-
Såklart har mars månad även bjudit på en hel del skitiga promenader med en väldigt skitig hund som resultat..

Men det har såklart också varit dagar som har varit mindre skitiga.

Kommentarer
Postat av: My

ÄNTILIGEN!!!! Som ja väntat... =) You go girl!

2011-04-07 @ 20:47:45
URL: http://ourworldtogether.blogg.se/
Postat av: Jess

Sååå fina bilder på lek i snön. Imponerad!

2011-05-30 @ 10:12:04
URL: http://retrolyckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0