Vad som hänt dom senaste veckorna

Här kommer en uppdatering om vad vi haft för oss dom senaste veckor.

Kan ju börja med att berätta att vi ska flytta! Ut på landet ska vi. Där vi kommer ha ett mindre hus än det vi bor i nu, men istället så kommer det finnas mer plats för alla våra intressen. Jag längtar verkligen! Den 1 december får vi huset och helgen den 4-5 december går det stora flyttlasset.
Hela förra veckan var både mamma, pappa och jag lediga så att vi kunde hålla på och fixa här hemma. Eftersom att folk inte vill ha furu i hus nu för tiden, så bestämde vi oss för att måla om allt furu plus lite annat vitt. Något som vi nu efteråt ser att vi skulle ha gjort för länge sen. Men det är lätt att bli hemmakär.

Träning flyter på bra. Vi går både en agility och en lydnadskurs i höst. Lydnaden gick riktigt bra i början, men nu dom två senaste kurstillfällena är det helt plötsligt som att allt han har lärt sig bara har försvunnit. Vi får se om det är bättre den här veckan eller inte. Agilityn däremot går riktigt bra!! Arrac går verkligen framåt i träningen och nu är det mest jag som behöver bli bättre på handling så att jag inte kommer hålla tillbaka honom!!

Förra veckan var jag på föreläsning om vårdhundar. Riktigt intressant och inspirerande var det!! Har länge haft funderingar på om det skulle kunna vara något för mig och Arrac. En dröm är att jobba med hund och att jobba som vårdhundsekipage och samtidigt hjälpa andra är helt klart något som lockar. Vi får se vad som händer i framtiden!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0