7/3

Helgen har bjudit på underbart väder! Inte allt för många minusgrader och solen har värmt riktigt skönt.

I fredags åkte jag och Johanna till hundgården med hundarna och gick där i kanske två timmar. Hur skönt som helst! På kvällen så gick vi in till kusinerna och firade Joel som fyllde hela 10 år i helgen. :)

Igår var det jobb för min del som gällde och Arrac fick följa med eftersom att ingen annan i familjen var hemma. Annars så var dagen lugn. På kvällen så ringde uppfödaren och undrade om jag ville komma ut med Arrac och träna lite drag idag, och självklart ville jag det. :)

Så klockan tolv idag var jag ute hos henne, där även Gun som har Zyklonens kennel var. Jag tänkte kör linköring själv med Arrac medans dom skulle köra varsit spann med två till tre hundar i varje. Tänkte att det skulle vara en bra idé att köra efter dom så att han blev taggad av att se dom dra iväg och så skulle han förhoppningsvis dra bättre än vanligt. Och jag fick som jag ville, och lite till. Han var riktigt taggad och galopperade i stort sett hela tiden, det i sej är riktigt bra. Men lägger man ihop det med att jag inte är duktig på att åka skidor och att det är mycket svängar på banan som vi körde så slutar det inte så bra. Jag tror jag ramlade tre gånger på riktigt kort tid tackvare att han sprang som fort och jag inte hann styra i svängarna. Så då kände jag att det var lika bra att gå tillbaka en bit och istället vänta på ett ställe där jag visste att dom skulle komma om ett tag.

Efter ett tag så kom dom och då bestämde vi oss för att sätta in Arrac med Guns två tikar i ett spann. Tyvärr så blev inte Arrac lika taggad av det och drog då mycket sämre än innan. Gun körde ett varv med dom tre och sen körde även jag ett varv med dom. Det såg ut som att Arrac tyckte att det var läskigt att gå i spann, men det har jag sett flera gånger förut när vi har testat att han tycker. Men ibland så drog han på bra, medans ibland så var det bara läskigt. Han behöver troligtvis bara träning på att gå i spann, så kommer han nog klarar det bra tillslut. :)

Ikväll så har jag och Arrac varit och träffat Camilla, Micke och Floyd igen. Vi släppte ihop Arrac och Floyd lösa tillsammmans för första gången och det gick helt okej. Dom började bråka lite några gånger, men så fort vi sa till dom så slutade dom, och det var inget mer med det. Det kommer nog bara gå bättre och bättre ju fler gånger vi släpper ihop dom också. :)

Nej, nu måste jag gå och lägga mej och kanske kolla på en film. Orkar inte sitta upp längre, min svanskota gör riktigt ont efter dagens alla vurpor..

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0