8/3

Jag var precis ute med Arrac på en promenad, och han blev typ attackerad av någon liten jäkla hund..

Jag och Arrac ska precis gå förbi två tanter med varsina hundar varav den ena var lös, okej tänker jag. Har man hunden lös när någon går förbi så är den antagligen väldigt lydig och absolut inte aggresiv. Och jag och Arrac fortsätter gå. Då tar tanten med den lösa hunden tag i sin hund och hunden kastar sej bakåt mot henne och börjar skälla och bit mot henne istället. Inte särskilt stabilt tänkte jag och vi fortsatte gå.

Sen när vi har kommit en bit så hör man hur tanten ropar nej, och när jag kollar bakåt kommer hennes hund springandes mot oss. Jag försöker dra med mej Arrac, men han bara vänder sej om och kollar vad den där konstiga hunden gör som kommer skällandes mot oss. Snart så är hunden ifatt oss och springer runt Arrac och skäller och gör utfall och försöker bita honom. När Arrac efter några sekunder inte tycker det är lika roligt med en skällandes hund mot sej så lyckas jag till slut få med mej honom och den andra hunden ger sej efter ett tag och går mot tanten igen.

Långt efter när vi har gått så hör man hur tanten står och skäller på sin hund, men man hör inget förlåt till mej och Arrac eller något sånt.

Ska man ha sin hund lös så får man ju iallafall se till att det är en snäll hund om den inte är riktigt lydig. Annars se till att ha den kopplad! Ska det vara så svårt?! Tur för tanten och hennes hund att Arrac är så pass snäll så att han aldrig skulle göra en annan hund illa i ett sånt läge. Det finns hundar här i närheten som det inte alls är säkert att det skulle ha slutat lika bra med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0