8/6

Arrac har fått något konstig sår(?) uppe på nosen och jag har inte en aning vad det kan vara för något.. Det började någon dag förra veckan och såg bara ut som han hade fått lite dåligt pigment på ett ställe. Men så i söndags när vi gick upp så hade det försvunnit helt och han var helt svart på nosen igen. Bra tänkte jag, men så mitt på dagen så kom det tillbaka och då dubbelt så stor som från början. Ett tag såg det ut som att han flagnade på nosen, har ingen aning om vad det är, men nu ser det äntligen ut som det börjar läka igen. Och kan bara hoppas att det är för gott den här gången.

Har funderat på om det kan vara solen, myggbett eller kanske eksem.. Men har svårt att tro att det är något av det.. Och man ser inte att han verkar vara irriterad av det och håller på och kliar eller något sånt.

Efter jobbet igår så var jag och mamma på Brukshundscenter och kollade på klövjeväska till Arrac och har nog äntligen bestämt mej vilken modell jag ska ha till honom, och sen så köpte jag ett kosttillskott til Arrac som heter Standart Päls. Inte för att jag tycker att han har dålig päls, utan för att det innehåller B-vitamin vilket sägs vara ett bra fästingmedel på vissa hundar. Det är inte vetenskapligt bevisat att det fungerar, men många som har testat det säger att det hjälper, hoppas verkligen det. Fortsättning följer..

Nej, nu är det dags att gå på en promenad med Arrac, sen jobba och efter det handlingkurs hela kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0