6/6

Tänkte försöka få ihop en liten sammanfattning av slutet på veckan.

I onsdags så var vi som jag skrev innan på handlingkurs. Mycket intressant är det att lära sej nya tekniker. Hur man ska göra för att hunden ska få ett så bra uttryck som möjligt och hur man får till ett så snyggt steg som möjligt. På tisdag är det andra och sista gången och det ser jag fram emot!!

I torsdags efter jobbet så åkte jag och Arrac direkt ut till Moralund och hade träningstävling i Rookie som vi har gått kurs i hela våren. Det gick skit kan jag bara säga. Han var helt ofokuserad och lyssnade inte alls på vad jag sa. Och vi lyckades bara skrapa ihop några fåtal poäng.

Fredagen bjöd på jobb och sen var det bara hem och isäng eftersom det kändes som jag skulle bli sjuk.. Men som tur var gick det över.

Igår så vad mamma och jag på SPHK (Svenska polarhundsklubben) träff med Arrac. Vi fick testa på lite agility och rallylydnad. Dock så var varken jag eller Arrac så taggade, så det blev mest lek med massa andra hundar. :) Tror alla tyckte det var för varmt för träning.







På kvällen så följde jag med mamma och pappa till några kompisar till dom som precis har fått hem en nu 10 veckors Lagotto romagnolo valp vid namn Moltas. En riktig sötnos!! Han tyckte att Arrac var lite läskig till en början, men efter ett tag så gick det bättre. Och Arrac var hur snäll som helst! Så fort han märkte att valpen blev rädd så lugnade han ner sej och gick därifrån tills Moltas hade tagit mod till sej igen och vågade hälsa. Där blev det även god mat, gott att dricka och såklart massa hundprat!! Det bjöds även på en riktigt god tårta eftersom att mamma fyllde år igår. :) Stort grattis till hennes även fast hon inte ville fira det..


Moltas


Moltas och Arrac

Idag har vi varit på slutprov på Rookiekursen och det gick så mycket bättre än i torsdags!! Jag var inte lika nervös som i torsdags och det kände säkert Arrac av. Vi fick mycket beröm för våran linförhet vilket såklart är jätteroligt!! Tyvärr så delade dom inte ut poängen idag utan dom kommer alla få reda på någon gång under kommande vecka. Spännande!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0