20/6 Triple Dog Show, dag 2

Dag två på utställningen är avklarad och med riktigt bra reslutat för Arracs del! Innan vi skulle in i ringen idag så stod vi och kollade på rasen innan oss och domaren var riktigt hård och skickade ut många på tvåor och jag tänkte för mej själv att man får vara glad om man får en slät etta idag. Och så var det våran tur att gå in i ringen och Arracs skötte sej riktigt bra! Vi fick en etta med CK och fick tävla vidare i bästa hane! Där mötte vi en hane från Finland som är champion i massa länder och den hanen vann och Arrac blev 2 bästa hane med reserv-CACIB.

Jag visste inte riktigt vad reserv-CACIB innebar. Så när vi kom tillbaka till där vi bor så läste vi i utställningsbestämelserna och där stod det att om hunden som fått CACIB (hunden som blev bästa hane fick det) är internationell champion eller c.i.b så får den inte ta emot CACIB och då går det istället till den som fått reserv-CACIB. Och det roliga för min och Arracs del är att hanen som vann över oss har just titeln c.i.b och det innebär då om vi har fattat det rätt att Arrac fick CACIB idag!! Men det kommer vi inte få veta säkert förens om några månader då det isånafall kommer komma ett brev på posten om det.. Vi håller tummarna!!

Hur som helst så är jag riktigt nöjd!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0