1/8 Utställning Södertälje

Idag har jag och mamma varit på utställning i Södertälje med Arrac. Ville fick också följa med även fast han inte ställdes. Vi hade fått domarbyte till Bo Wiberg. Arrac var ensam vuxen samojed och fick ett hp och blev då BIR. Men kritiken han fick var inte bra och jag blev förvånad att han ens fick ett hp med den kritiken..

Kritiken: Kraftigt maskulint huvud. Ögonen önskas något mörkare. Tänder och bett u.a. Vacker hals och rygglinje. Något brant överarm. Något veka mellanhänder. Tillräckligt vinklad bak. Rör sig något mark(?)trångt. Rör sig med något tunga rörelser från sidan. trevligt temprament. Utmärkt benstomme.
HP - BIR
Domare - Bo Wiberg




Det är tröttsamt att vara på utställning så har man chansen att gömma sej under tältet så gör man det..

Sen blev det en lång väntan tills BIS finalen. Men det har varit sol i stort sätt hela dagen så det har varit skönt att vara ute. :) Så, efter ca 5 timmars väntan var det dags för finaler. Och domare där var Sickan Beckman, som tidigare har varit med och dömt Arrac till BIS valp och BIS 2 junior.

Idag var det inga BIG finaler så alla BIR vinnande hundar gick direkt till BIS och totalt var det 25 stycken som hade stannat till finalerna. Hon gjorde en snabbgenomgång på alla och så plockade hon ut tio stycken och vi var kvar. Alla fick springa ett varv tillsammans igen och så plockade hon ut dom fem som skulle placeras och vi var fortfarande kvar. Sen blev femman placerad, inte vi. Fyran ska placeras och jag hör hur speakern säger saaa och jag är påväg fram med så fortsätter som saaa..nkt bernard.. Sen placerades trean och vi är fortfarande kvar.
Så var det Arrac och en amerikansk cocker spaniel som var kvar och Arrac blev BEST IN SHOW!!

När vi hade blivit placerade och stod och pratade med Sickan så sa hon hur fin hon tycker att han är och att jag måste vara väldigt nöjd med honom.. Och det är jag såklart svarade jag tillbaka :) Det är så roligt att ha hittat en domare som verkligen gillar Arrac så mycket som hon gör. :) Jag är så stolt!! :D


BIS placeringen.. :)


Till och med Arrac ser liten ut vid sin BIS rosett och pokal. <3

Det är lite konstigt att olika domare kan tycka så pass olika. Den ena tycker att mycket är fel på hunden, medans den andra tycker att han är finast av alla. Men det är ju tjusningen med utställningar, och jag är såklart nöjd . ;)

Kommentarer
Postat av: My

G R A T T I S !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-08-02 @ 22:07:06
URL: http://www.stuterijewa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0