14-15/8 Utställning Askersund

I fredags så åkte jag och My med hundarna till Askersund för en utställningshelg. Vi åkte och hämtade en husvagn som vi fick låna av en kompis till My och sen bar det av mot Askersund. Då varken jag eller My är vana att campa i husvagn så var det helt klart en upplevelse bara att få upp den där husvagnen så att den skulle stå rakt på campingen och jag tror vi var kvällen underhållning ett tag där..

På lördagen var det så dags för utställning för oss båda. My och Cindy var först in i sin ring och fick tyvärr en tvåa, men med bra kritik och framförallt så skötte sej Cindy hur bra som helst. Bra jobbat!! Sen var det dags för mej och Arrac och det var totalt 8 hanar anmälda. Arrac fick en etta och vann sen konkurrensen med CK mot en annan unghund. Sen var det dags för öppenklassen att gå in och jag var lite nervös när jag stod och kollade på dom eftersom att det var många fina hanar anmälda där som det har gått bra när jag sett dom förut. Så blev dom tillslut placerade och endast en fick ck. En hane som redan är fullcertad vilken betydde att Arrac skulle få certet. Sen var det in och tävla i bästa hane. Och jag hade problem under hela dagen med att Arrac passgångade och så även här. Den andra hanen vann och Arrac blev 2 bästa hane med cert och r-cacib. Supernöjd!! När domaren gav ut certet till mej så tittade hon på Arrac och sa - Bara du får till steget så grabben..

Kritiken: Maskulin, fint huvud och uttryck. Bra pigment. Korrekt bett. Utmärkta ögon och öron. Fin hals, överlinje och kropp. Korrekt svans. Välvinklad. Bra ben och tassar. Utmärkt tät päls. Rör sig med bra steg.
1kv, 1kk, CK, bhkl2, CERT, r-CACIB
Domare - Tina Permo





På söndagen skulle My ställa Cindy en gång till på Svenska Dalmatiner Sällskapets utställning och jag och Arrac följde såklart med. Där fick hon en etta men blev inte placerad i konkurrensen. Cindy skötte sej även här jättebra trotts att det var lite läskigare än dagen före. Så kul att se att det bara går bättre och bättre i ringen för er! När allt var klart där, vilket drog ut på tiden. Så åkte vi tillbaka till campingen, fixade ihop alla saker och så bar det av hemåt igen.



Campinglivet har varit toppen och hundarna verkligen älskar varandra. Vilket ibland såklart kan bli lite jobbigt också när man bor i en husvagn och hundarna tycker att det är hur roligt som helst att ha brottningmatch mitt på golvet så ingen kan komma fram. Men det är smällar man får ta när man ser hur roligt dom har!!

 

Våran granne på campingen var helt faschinerad över hur två så unga tjejer kan ge sej ut själva med husvagn och åka på hundutställning. Haha!! Hur gamla han trodde vi var sa han aldrig, men han var helt klart imponerad..

Vi får hoppas att det blir flera resor som denna till nästa år!! Men nu ska vi tagga tills nästa helg då jag, mamma och My åker på tvådagars utställning i Norrköping och Eskilstuna. Och fram tills dess så blir det hårdträning så att Arrac lär sej att man ska trava och inte passa.

Fler bilder kommer senare!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0