Utställning 25/4 Rocklunda

Igår så var vi på utställning i Västerås och det gick inte alls så bra som jag hade hoppats. Arrac åkte ut på en tvåa för första gången.. Förhoppningsvis någonsin. Jag antar att det ända man kan göra är att skratta.. Domaren mätte Arrac till 62 cm hög och han får vara max 60.. Dock så undrar jag hur domaren mätte egentligen eftersom dom jag har pratat med har sagt att han omöjligt kan vara så hög.. Annars så fick han jättebra kritik. Men men, sånt är livet. Bättre lycka nästa gång. Det tråkiga är ju att denna domare ska dömma i Avesta vilket gör att det inte är någon idé att åka dit.

Kritiken: Mycket stor maskulin. Välformat huvud med bra uttryck. Mörka ögon. Bra öron. Tillräcklig hals. Stark rygg. Bra benstomme. Bra tassar. Något öppet vinklad fram och bak. Rör sej balanserat med tillräcklig steglängd. Kvalitet pga storlek.
Domaren: Jesper Andersson
2 kv



Arrac skötte sej som vanligt när vi är på utställningar jättebra. Speciellt i ringen. :)
Och det är ett riktigt nöje att ha honom med sej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0