7/4

Just nu är det mycket hund och hundträning som gäller, men det är ju så jag tvivs bäst också. :)

I måndags startade Rallylydnaden där vi började med två olika ingångar vid inkallning och tre olika sorters helomvändningar. Även kommandot front hann vi börja med under den timmen det var kurs.

Igår så var det underbart väder ute så jag och Johanna var ute och tränade med hundarna i parken. Dock så gick det inte så bra eftersom att Arrac var helt okoncentrerad.

Idag så var jag, Johanna och Mathilda på gräsplanen vid Fyrisfjädern och tränade alla hundar plus att dom fick springa av sej lite alla tillsamans. Sen bar det av hem till oss för att testa på lite shaping träning med Max och Ludde. :)

Ikväll så har jag och Arrac varit på rookiekurs och Arrac skötte sej hur bra som helst! Riktigt roligt att träna med honom när han verkligen är taggad på bara träningen och inget annat. Vi tränade att man skulle gå fot och så kommer ett hinder i Arracs linje. Då ska han hoppa över det och sen komma in fot direkt igen. (Eftersom att jag går rookiekursen på SHK så är det andra moment än de momenten SKK har.) Då var det en man som stod och kollade på och gav oss lite tips och så, och han sa att Arrac var så koncentrerad på mej att han nästan missade att hoppa över hindret. Haha, jag antar att det är en bra sak.. Måste bara bli tydligare på att säga hopp till honom när han ska hoppa antar jag. Vi hann också träna lite linförhet, inkallning, stanna och lite början med apportbocken.

Imorgon så ska vi förhoppningsvis lägga viltspår. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0