23/4

Hm, nu har det varit dåligt med uppdateringar igen.. Som vanligt så har det varit mycket hundgrejer.

Jag och Mathilda åkte ut och la viltspår till hundarna en dag. Det gick inte lika bra som förra gången för Arrac. Vet inte om han var för taggad eller om det var för lätt så att han bara vittrade istället för att spåra på marken. Jag har fått några tips av Johanna som vi ska testa. :) Hoppas det går bättre då.

I onsdags så var det som vanligt rookiekurs och Arrac skötte sej bra. :) Dock så var det riktigt kallt eftersom att det var snöblandat regn med lite hagel ibland. Plus att det blåste riktigt mycket.

Igår så var det rallylydnadskurs. Det är fortfarande inte lika roligt som lydnaden tyvärr, men jag hoppas att det snart känns roligare. Efter kursen så åkte jag och Mathilda och lämnade hundarna hos mej och drog iväg på föreläsning om Gentik och avelslära för Sofia Malm. Riktigt interessant även fast jag ibland tycker att det är svårt att hänga med på alla konstiga ord. Såg att Mathilda hade skrivit att hon tyckte det var för mycket teori och för lite om hur det ska användas i praktiken och håller helt med om det! Men det var iallafall lärorikt. :)

Snart så ska jag och Arrac åka till Eva (Arracs uppfödare) och hälsa på. :) Ska bli jätteroligt! Arrac ska få leka med Elvis (brorsan) och så ska jag kolla på valparna som hon har hemma nu. :) En samojedvalp och åtta eurasiervalpar, alla ca 7 veckor. Ska bli supermysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0