14/4

Idag så har vi varit på Rookiekurs och det är så roligt att träna med Arrac just nu! Han har blivit så taggad på mej och vill ha kontakt i stort sett hela tiden när vi tränar. Riktigt roligt! Tills nästa gång på kursen så ska jag och Arrac träna ligg så att han blir säkrare på det och så ska vi träna upp intresset för apportbocken eftersom att det helt plötsligt är som bortblåst..

Arrac har även hunnit med lite äventyr efter kursen. När vi kom hem så släppte jag ut honom ur bilen (lös för att han brukar sköta sej och bara vilja gå in) så fick han först syn på en fasan som han jagade ett helt varv runt parken.(Kanske fattar han inte att den flyger men att inte han gör det?) När han sen kom tillbaka så fick han syn på en katt och det bar iväg igen. Som tur var så hoppade katten upp i ett träd och Arrac kunde inte göra så mycket mer än att stå nedanför och skälla. Dumma hund säger jag bara.. Men han hade ju iallafall roligt även fast jag inte uppskattar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0