11/4

Idag har det varit bra väder och vi har varit ute många timmar. :) Arrac busade med Frasse (dvärg schnauzer) ett tag, fast det verkade som att Arrac uppskattade lekstunden mer än Frasse eftersom att han bara ville upp i sin mattes knä. :P

Det har även blivit en del lydnadsträning på baksidan och Arrac skötte sej bra. Linförheten går bättre och bättre, det gör även sittandet vid min sida och stanna. Det ända som just nu är lite svårt är läggandet vid min sida. Så fort jag säger ligg så börjar han skälla på mej och lägger sej gärna snett. Kanske är för att han är osäker.. Inte vet jag. Jag har fått några tips av Johanna som jag ska testa och hoppas att det blir bättre. Det är ju senare tänkt att jag ska kunna lägga ner honom och sen gå iväg och han ska ligga kvar.. Men det kommer senare förhoppningsvis.

Mamma har även varit ute och cyklat en sväng med Arrac under dagen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0