Välkommen

Hejsan och välkommen till en blogg om en varelse som är något utöver det vanliga!
Denna varelse heter Arrac och är det finaste som finns (iallafall i mina ögon). Han är en samojed som snart blir sex månader och i denna blogg så kommer du kunna följa allt som händer i hans liv. Olika kuser vi kommer gå, utställningar och mycket mycket mer. Så klart så kommer det även komma upp massa bilder!

Så Arrac då, eller Lejonbols Rythm and Blues som han så fint heter i stamtavlan kommer från Lejonbols kennel som ligger en bit utanför Uppsala mitt ute i skog. Mellan rasbo och länna för att vara lite mer exakt. Han är trots sin låga ålder redan en stor kille. Han väger nu 20 kg. Men kommer nog som färdigväxt ligga någonstans runt 30. Han har sin egen vilja och ger sig inte i första taget. Som en typisk samojed helt enkelt! Han som från början inte verkade så smart, har visat sig göra allt för godis och träningen går riktigt bra. Han verkligen älskar det!

Nu är det mest klicker som gäller och för det mesta är det min snälla lillasyster som tränar nu när hon är hemma, hon går hundsportsgymnasie i Forshaga så kan en hel del om hundar. Och det var även hon som fick mej att bli intresserad av hundar när hon fick sin underbara hund Ville (Vattubrinkens Emil). Och efter det har det bara rullat på, och nu står jag här ca två och ett halv år efter med en egen älskling.

I den här bloggen kommer ni kunna följa oss i både med- och motgångar.
Och vi hoppas verkligen att ni kommer trivas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0