17/8 Unghundskurs

Idag så började unghundskursen som Arrac och jag ska gå.Det är hos en kvinna som heter Lena Carlsson och Arrac tycker som vanligt att det är riktigt roligt med träning eftersom att det vankas godis var och varannan sekund. Vi har tränat lite inkallning, sitta fint vid min vänstra sida och lite annat.
I början av sommaren så gick vi valpkurs hos Kicki Renlund och det här kommer bli som en fortsättning på det där man kommer fokusera mycket på inkallning eftersom att det är en av de viktigaste sakerna en hund ska kunna.

Idag så har jag även ensam tränat Arrac i ca 40 minuter. Jag och Ville tog en promenad ensama medans Arrac fick vara kvar hemma instängd på mitt rum. (Jag anser att det är bäst att begränsa ytan som han får vara på när han är hemma själv så att han förhoppningsvis känner sej lugnare och slipper vakta hela huset medans vi är borta.) Men det där med att vara ensam hemma förstår han inte riktigt vad det ska vara bra för.. Igår så testade vi med en babymonitor och satt och lyssnade ute på gården vad han hade för sej när han var själv. Och inte verkade han speciellt glad. Han satt och gnällde en hel del iallafall i början och tycker riktigt synd om sej själv. Men efter ett tag så lugnade han ner sej. Jag kan bara anta att han tyckte lika synd om sej själv idag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0